Friday, March 6, 2015

គោលការណ៍ណែនាំថ្មីរបស់អង្គការសុខភាពពិភពលោកស្តីអំពីការទទួលទានស្ករធម្មជាតិ (New WHO guideline on intake of free sugars)

ដកស្រង់ពីអត្ថបទ New WHO guideline clamps down on intake of free sugars

Glucose គឺ កាប៉ូហីុដ្រាត ។ Fructose គឺ ស្ករដែលចម្រាច់ចេញពីផ្លែឈើ។ Sucrose ផលិតចេញពី Glucose និង Fructose  ទាំងអស់នេះត្រូវបានចាត់ទុកជាស្ករដែលបាករកឃើញនៅក្នុងទឹកឃ្មុំ សុីរ៉ូប និង ទឹកផ្លែឈើ ហើយវាក៏អាចបាកដាក់បន្ថែមចូលទៅក្នុងភេសជ្ជៈផងដែរ។

spoonful of sugar

អង្គការសុខភាពពិភពលោក (WHO) បានរកឃើញថា ការទទួលទានស្ករមានសភាពប្រែប្រួលពីប្រទេសមួយទៅប្រទេសមួយ ទោះជាយ៉ាងណាក្តីការទទួលទានជាតិស្ករ ឬ ស្ករការរក្សាការតិចជាង ១០% នៃការទទួលទានសម្រាប់តម្រូវការថាមពលសរុប អាចបន្ថយហានិភ័យនៃបញ្ហាការលើសទម្ងន់ធាត់ជ្រុលនិងបញ្ហាពុកធ្មេញ។

Adults and children should reduce their daily free sugar intake to less than 10% of their total energy intake, according to a new guideline from the World Health Organization.
Glucose, fructose, sucrose and table sugar are all examples of free sugars. These sugars are found naturally in honey, syrups and fruit juices, but can also be added to food and drink by manufacturers.
The World Health Organization (WHO) explain that much of the sugar consumed these days is concealed within processed foods that are not necessarily perceived as "sweets." WHO provide the example of 1 tablespoon of ketchup containing around 4 g of free sugars, while a can of soda contains up to 40 g of free sugars.
WHO also find that free sugar intake varies across global regions. For example, while free sugar intake accounts for about 7-8% of total energy intake in Hungary and Norway, it accounts for nearly 25% of total energy intake in Portugal.
spoonful of sugar
"We have solid evidence that keeping intake of free sugars to less than 10% of total energy intake reduces the risk of overweight, obesity and tooth decay," says Dr. Francesco Branca.
Also, within countries, free sugar intake varies between urban and rural populations. In South Africa, the WHO report notes, free sugar intake accounts for 7.5% of total energy intake among rural communities, but is higher within the urban population at 10.3%

ការសិក្សាថ្មី: កាហ្វេ និង សុខភាព (Latest Study: Coffee and Health)

ដកស្រង់ពីអត្ថបទ Drinking Up To 5 Cups of Coffee A Day May Benefit The Artery

ការសិក្សាអំពីការទទួលទានកាហ្វេកន្លងមកជាច្រើនលើកច្រើនសារបានបង្ហាញថា កាហ្វេមានផ្តល់នូវអត្ថប្រយោជន៏សុខភាពគួរអោយកត់សម្គាល់ ជាពិសេសក្នុងការកាត់បន្ថយហានិភ័យនៃជម្ងឺមួយចំនួន រួមមាន
  • ជម្ងឺទឹកនោមផ្អែមប្រភេទទី ២ (type 2 diabetes)
  • ជម្ងឺប្រពន្ធសរសៃប្រសាទកណ្តាល (multiple sclerosis)
  • មហារីកដៃស្បូន (endometrial cancer) និង មហារីកស្បែក (melanoma skin cancer)។ 

ទោះជាអត្ថប្រយោជន៏សុខភាពទទួលបានពីកាហ្វេមានលក្ខណៈល្អប្រពៃលើជម្ងឺមួយចំនួនវារមែងនៅតែជាមន្ទឹល និង បង្ករភាពចម្រូងចម្រាស់រវាងសហគមន៏អ្នកស្រាវជ្រាវដោយសារតែលទ្ធផលប្រែប្រួលមិនច្បាស់លាស់ អំពីផលប៉ះពាល់នៃការទទួលទានកាហ្វេ និង ជម្ងឺបេះដូង ( heart disease) នៅតែជាចំណុចរសើបមួយ ។

Five cups of coffee.

 ចំណុចរសើបនោះ គឺ បញ្ហាកំណើននៃកំហាប់កូឡេស្តេរ៉ុល និង សម្ពាធឈាមខ្ពស់ជាពិសេសចំពោះការទទួលទានកាហ្វេក្នុងកម្រឹតមធ្យម។
ដោយយកចិត្តទុកដាក់លើចំណុចចម្រូងចម្រាស់ ក្រុមអ្នកស្រាវជ្រាវនៃការសិក្សាថ្មីបានសម្រេចចិត្តពិនិត្យមើលកម្រិតនៃជាតិកាល់ស៉្យូមនៅក្នុងសរសៃឈាមបេះដូង ដែលត្រូវបានគេទទួលស្គាល់ថាជាកត្តាមួយបង្ករអោយមានជម្ងឺសរសៃឈាមបេះដូង (coronary heart disease) ហើយដែលបានតភ្ជាប់ជាមួយនឹងការទទួលទានកាហ្វេក្នុងការសិក្សាកន្លងមក។

ក្រុមអ្នកស្រាវជ្រាវពីមន្ទីរពេទ្យ Kangbuk Samsung ទីក្រុងសេអ៊ូលសាធារណៈរដ្ធកូរ៉េ បានថ្លឹងថ្លែងនឹងពិចារណាអំពីការទទួលទានកាហ្វេ កម្រិតជាតិកាល់ស៉្សូមក្នុងស សៃឈាមបេះដូងរួម ហើយបូកបញ្ចូលកត្តាមួយចំនួនទៀត រួមមានសកម្មភាពរាងកាយ ការទទួលទានបារី របបអាហារ និង ប្រវត្តិគ្រួសារដែលធ្លាប់សរសៃឈាម បេះដូង។ល។

ក្នុងការសិក្សានេះគេបានរកឃើញថា អត្រាទូទៅនៃជាតិកាល់ស៉្សូមនៅក្នុងសរសៃឈាម គឺ ១៣,៤% ហើយមធ្យមភាគនៃការទទួលទានកាហ្វេ គឺ ១,៨ កែវក្នុងមួយថ្ងៃ។ 

អ្វីដែលគួរអោយចាប់អារម្មណ៏នោះ គឺ ភាពប្រែប្រួលនៃសមាមាត្រជាតិកាល់ស៉្យូម - ការទទួលទានកាហ្វេពី ៣ - ៥កែវក្នុងមួយថ្ងៃ នោះជាតិកាល់ស៉្សូមនៅក្នុងសរសៃឈាមបេះដូងមានត្រឹមតែ ០.៥៩ បើប្រៀបធៀបជាមួយអ្នកដែលទទួលការហេ្វតឹចជាង ១ កែវក្នុងមួយថ្ងៃ (០.៧៧) ឬ ១ - ៣កែវ (០.៦៦) ឬ លើសពី ៥ កែវក្នុងមួយថ្ងៃ (០.៨១)។




នេះត្រូវបានសេចកត្តីថាការការទទួលកាហ្វេ ៥ កែវក្នុងមួយថ្ងៃ អាចផ្តល់ប្រយោជន៍ដល់សរសៃ ឈាម

Sunday, March 1, 2015

ការលេចទឹកមូត្រ/លាមក/ដើរខ្យល់ដោយអចេតនា/ចៃដន្យ (Incontinence - Urine/Faeces/Wind)

ដកស្រង់ពីអត្ថបទ Pelvic Floor First

តើអ្នកធ្លាប់មានអារម្មណ៏ ឬ ធា្លប់មានបទពិសោធន៏ថា
  • លេចទឹកមូត្រដោយចៃដន្យពេលកំពុងប្រាណ សើច ក្អក ឬ កណ្តាស់
  • ត្រូវទៅបង្គន់យ៉ងប្រញាប់ប្រយាល់តែទៅមិនទាន់ពេលវេលា
  • ត្រូវទៅបង្គន់ជាញឹកញាប់
  • មានការពិបាកក្នុងការបញ្ចេញទឹកមូត្រ ឬ បត់ជើងធំអោយអស់ក្នុងពេលតែមួយ
  • បាត់បង់ការត្រួតត្រាលើប្លោកទឹកមូត្រឬការបន្ទោរបង់លាមក
  • បញ្ចញខ្យល់ (ផោម) ដោយចៃដន្យ
  • ចំពោះស្ត្រី ខ្មែរយើងតែតតែហៅថា "ធ្លាក់ស្បូន" (Uterus Prolapse: កើតមានឡើងនៅពេលដែលសាច់ដុំ និង សរសៃពួរឆ្អឹងធ្លាក់ចុះខ្សោយ ឬ ខូចខាត ហើយធ្វើឱ្យស្បូនធ្លាក់ចូលទៅក្នុងទ្វារមាស។ មូលហេតុដែលបណ្តាលអោយមានបញ្ហានេះរួមមានការប្រសូតកូន ធាត់ជ្រុល ហួសហេតុ ក្អករ៉ាំរ៉ៃ សំពាធរ៉ាំរ៉ៃ និង ការផ្លាស់ប្តូរអ័រម៉ូនបន្ទាប់ពីការអស់រដូវខែ។ 
  • ចំពោះបុរសពួកគេមានអារម្មណ៍ថា ដូចជាប៉ោងនៅក្នុងរន្ធគូថ ឬ អារម្មណ៍ថា គេត្រូវតែបន្ទោរបង់ ប៉ុន្តែវាគ្រាន់តែជាអារម្មណ៏មួយប៉ុណ្ណោះ។
  • ការឈឺចាប់នៅក្នុងតំបន់អាងត្រគៀក ឬ
  • នៅពេលរួមភេទ។
នេះវាប្រហែលជាសញ្ញានៃបញ្ហាមួយនៃសាច់ដុំទ្រនាប់នៃអាងត្រគាត។

សាច់ដុំទ្រនាប់នៃអាងត្រគាតជាអ្វី

The Pelvic Floorសាច់ដុំទ្រនាប់នៃអាងត្រគាក គឺ ជាមូលដ្ឋាននៃក្រុមសាច់ដុំដែលហៅថា "ស្នូល" របស់អ្នក។ សាច់ ដុំទាំងនេះស្ថិតនៅក្នុងឆ្អឹងអាងត្រគាករបស់អ្នកវាអាចលាតសន្ធឹងពីឆ្អឹងត្រគាតទៅទល់នឹងឆ្អឹងគូថ និង ពីឆ្អឹងត្រគាតម្ខាងទៅម្ខាងទៀត (រូបភាពទី ១) ។

សាច់ដុំជាន់អាងត្រគាក ជាមួយនឹងសាច់ដុំដ៏ទៃទៀត ដែលស្ថឹតនៅផ្នែកខាងក្នុងនៃសាច់ដុំពោះ សាច់ដុំខ្នង និងសាច់ដុំបន្លាប់ពោះសហការគ្នាដើម្បីរក្សានូវស្ថេរភាព និង គាំទ្រដល់ឆ្អឹងខ្នងរបស់អ្នក។ ពួកគេក៏បានជួយសម្រួលដល់ការគ្រប់គ្រងសម្ពាធនៅផ្នែកខាងក្នុងពោះ ដើម្បីទប់ ទល់ជា មួយនឹងកម្លាំងជំរុញទៅផ្នែកខាងក្រោមនៃពោះ ពេលដែលអ្នកលើករបស់របណាមួយ ឬ សំពាធណាមួយពេលកំពុងហាត់ប្រាណ។


The pelvic floor

The pelvic floor is the base of the group of muscles referred to as your ‘core'. These muscles are located in your pelvis, and stretch like a trampoline or hammock from the pubic bone (at the front) to the coccyx or tail-bone (at the back) and from side to side (diagram 1). 
The pelvic floor muscles work with your deep abdominal (tummy) and deep back muscles and diaphragm to stabilise and support your spine. They also help control the pressure inside your abdomen to deal with the pushing down force when you lift or strain - such as during exercise.
The Pelvic FloorPelvic floor muscles support the bladder and bowel in men, and the bladder, bowel and uterus in women. They also help maintain bladder and bowel control and play an important role in sexual sensation and function.

Signs of a pelvic floor problem


Common signs that can indicate a pelvic floor problem include:
  • accidentally leaking urine when you exercise, laugh, cough or sneeze
  • needing to get to the toilet in a hurry or not making it there in time
  • constantly needing to go to the  toilet
  • finding it difficult to empty your bladder or bowel
  • accidentally losing control of your bladder or bowel
  • accidentally passing wind
  • a prolapse
    • in women, this may be felt as a bulge in the vagina or a feeling of heaviness, discomfort, pulling, dragging or dropping
    • in men, this may be felt as a bulge in the rectum or a feeling of needing to use their bowels but not actually needing to go
  • pain in your pelvic area, or
  • painful sex .